بهگزارش میراثآریا بهنقل از ایسنا، مصطفی شفیعی شکیب، رییس هیأتمدیره جامعه تورگردانان ایران درباره تازهترین رایزنیهای گردشگری ایران در چین گفت: سهشنبه ۲۱ شهریورماه برابر با ۱۲ سپتامبر در شهر شانگهای نمایشگاه ITB برگزار شد و از ایران سه آژانس گردشگری حضور داشتند. نمایشگاه ITB شانگهای یکی از بزرگترین نمایشگاههای گردشگری چین است که به مدت سه روز به صورت B2B برگزار شد و از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند.
او افزود: این نمایشگاه در واقع نمونهای کوچکتر از ITB برلین است که تفاوت عمده آن در حضور پرتعداد توراپراتورهای استانهای مختلف چین است که برحسب نیاز، همکاران خود را از کشورهای مقصد شناسایی میکنند و با آنها قرار همکاری میگذارند.
به گفته رئیس هیأتمدیره جامعه تورگردانان ایران، این نمایشگاه پس از چهار سال تعطیلی و رکود به خاطر همهگیری کرونا برگزار شد و اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، فنلاند، عربستان، مالزی، آمریکا، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، روسیه، نروژ، اسرائیل، ترکمنستان، مصر، اکوادور، تایلند، ویتنام، امارات متحده عربی، مالتا، ایسلند، ارمنستان و بسیاری از شرکتهای بزرگ رزرواسیون هتل و تعدادی از هتلهای بینالمللی در آن حضور داشتند.
پیش از این نمایشگاه، هیأت گردشگری ایران نیز در سفری به سه استان گوانگجو، شنزن و شانگهای در چین، رایزنیهایی را با برخی آژانسهای گردشگری این کشور برای افزایش سطح تعاملات گردشگری بین دو کشور انجام داده بود.
چین از جمله بازارهای در اولویت گردشگری ایران است که با رکود سفر گردشگران غربی، همچنان در تعامل گردشگری با ایران است. آمار دقیقی از تعداد گردشگران چینی که با کاهش محدودیتهای کرونا سفر به ایران را از سرگرفتهاند، در دسترس نیست، اما بنا به اظهارات آژانسهای گردشگری ایران، تعداد سفر این گردشگران به ایران درحال افزایش است. دادههای برخی پلتفرمهای سفر نیز بیانگر آن است که ایران در فهرست مقاصد مورد علاقه گردشگران چینی در تابستان گذشته قرار داشت.
شفیعی شکیب، رئیس هیأتمدیره جامعه تورگردانان ایران معتقد است: اگر مشکلات و زیرساختهای اساسی گردشگری در کشور برطرف شود، چین بازاری به شدت گسترده و سودآور در گردشگری است.
انتهای پیام/
نظر شما